Cinque Terre Włochy

Cinque Terre Cinque Terre to pięć malutkich miasteczek, „zawieszonych” na skalistych ścianach wciśniętych w rząd zatoczek. Pieszy, 9-kilometrowy szlak łączy je wzdłuż wybrzeża od Monterosso al Mare przez  Vernazzę, Carnigilię, Manarolę do Riomaggiore. Dojazd samochochodem od strony lądu jest bardzo trudny, a w samych miasteczkach nie ma miejsc parkingowych. Wszystkie te miasteczka połączone są linią kolejową.

Najwygodniej dojechać do Monterosso pociągiem, a stamtąd rozpocząć trasę w kierunku Riomaggiore, albo odwrotnie. Cała trasa ma 9 km, ale można wybrać trasę krótszą, pomiędzy dwoma lub trzema z nich. Droga prowadzi wijącą się ścieżką ponad brzegiem morza.

Najłatwiejsza trasa prowadzi z Riomaggiore do Manaroli.

Cinque Terre mapa

Trasę rozpoczęliśmy w Riomaggiore. Miasteczko zaskoczyło nas obfitością ogromnych obrazów, malowanych na elewacjach domów i murów. Kolorowe domki, stłoczone na stromym zboczu, powyżej malowniczej zatoczki, nadają miasteczku niezwykły urok.

Do kolejnego miasteczka – Manaroli – prowadzi wygodna, utwardzona droga, urwiskiem ponad ciemnobłękitnym wybrzeżem. Wzdłuż drogi mnóstwo kwitnących kaktusów i agaw. Po 2 km docieramy do celu. Wąskie, brukowane uliczki, pastelowe domki stłoczone na niewielkim cyplu.

Cinque Terre

Kolejny odcinek trasy do Corniglii jest trudniejszy. Węższa ścieżka, wznosząca się i opadająca w dół. Po naszej lewej stronie ciągle mamy wspaniały widok na morze. Miasteczko leży wysoko na skale. Czeka nas strome podejście zygzakiem, schodami na górę. Corniglia to również skupisko małych domów, wąskich uliczek i ukwieconych skwerów.

Cinque Terre atrakcje

Droga do Vernazzy przypomina nam szlak górski – 4-kilometrowy wąski odcinek, kręty, spadzisty, to prowadzący pod górę, to znów opadający w dół. Na szlaku mało ludzi. Widoki zapierające dech w piersi – po jednej stronie strome skaliste góry, po drugiej w dole morze. Przy drodze egzotyczna roślinność – agawy i kaktusy.
Vernazza ukazuje się przed nami w dole, jakby u naszych stóp. Położona na cyplu nad samą zatoką. Schodzimy w dół. To chyba najładniejsze miasteczko spośród tych, które widzieliśmy.

Do Vernazzy dotarliśmy zbyt późno, aby powędrować jeszcze do Monterosso. Z żalem musieliśmy zrezygnować z tego ostatniego odcinka.

Sugerujemy zabrać z sobą wygodne adidasy (klapki nie nadają się !), czapki lub kapelusze przeciwsłoneczne, napoje. Przejście piechotą całej trasy zajmuje niemal cały dzień. Jeżeli zabraknie Wam czasu lub sił możecie wsiąść do pociągu po drodze w mijanym kolejnym miasteczku.