Odwołane loty - kto pomoże uzyskać odszkodowanie?

 

Odwołane loty są podstawą ubiegania się o odszkodowanie. Jednak niewielu pasażerów posiada znajomość praw konsumenckich, a większość nie zna norm prawnych, na mocy których może ubiegać się o zadośćuczynienie. Poza tym dochodzenie roszczeń może okazać się kłopotliwe, a komunikacja z liniami lotniczymi mocno utrudniona.

  1. Odwołane loty – kiedy przysługuje odszkodowanie?
  2. Dlaczego staranie o zadośćuczynienie za odwołane loty warto powierzyć profesjonalistom?

Odwołane loty – kiedy przysługuje odszkodowanie? Odszkodowanie za odwołane loty przysługuje, ale musi zostać spełnionych kilka warunków. Po pierwsze - podróżny został poinformowany o tym fakcie do 13 dni (lub więcej) przed planowanym wylotem i nie zaproponowano mu alternatywnego transportu. W przypadku złożenia takiej propozycji, linie mają krótszy termin udzielania informacji, ale muszą spełnić pewne kryteria dotyczące godzin wylotu i lądowania. Po drugie - lot odbywał się na trasie wewnątrz Unii Europejskiej, lub z niej, albo linią zarejestrowaną w UE. I wreszcie po trzecie - odwołanie nastąpiło z winy linii lotniczej. Oczywiście rekompensata nie zawsze się należy. Nie przysługuje wówczas, gdy wystąpiły nadzwyczajne okoliczności uniemożliwiające podróż. O jakich okolicznościach mowa? Jakie czynniki pozbawiają podróżnych prawa do odszkodowania? Co należy zrobić, aby jednak takie odszkodowanie uzyskać? Pytań jest wiele... Dlaczego staranie o zadośćuczynienie za odwołane loty warto powierzyć profesjonalistom? Już przedstawione wyżej warunki ubiegania się o odszkodowanie są zawiłe. Wymagają bowiem znajomości wielu czynników, od których uzależniona jest wypłata zadośćuczynienia. Nie każdy ma na to czas, siły i ochotę. Najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy Givt, która specjalizuje się w tego typu sprawach. Wystarczy wejść na jej stronę internetową i zgłosić odwołany lot, wpisując nazwy lotnisk: początkowego i docelowego. Należy również zaznaczyć ewentualne przesiadki. I na tym kończą się powinności pasażera. Resztą zajmą się pracownicy firmy. Błyskawicznie i za darmo przeprowadzą weryfikację lotu i w ciągu kilku minut poinformują o przysługującym odszkodowaniu. Następnie skontaktują się z linią lotniczą i podejmą kroki niezbędne do uzyskania odszkodowania. Na bieżąco będą informowali zleceniodawcę o postępach negocjacji aż do zakończenia sprawy. Pasażerowie ubiegający się o odszkodowanie za odwołane loty muszą być w posiadaniu niezbędnych dokumentów: potwierdzenia rezerwacji biletu, biletu lotniczego lub karty pokładowej. Firma pobiera prowizję wyłącznie po pozytywnym rozpatrzeniu roszczenia. W przypadku odmowy wypłaty, wszystkie podjęte przez firmę działania są darmowe.

  • odwolny lot zwrot-pieniędzy